Hallo Natasja en team,
Ontzettende leuke reacties weer vernomen en complimenten voor jullie!!!
Tot de volgende keer en hartelijk dank. 18 juli 2023
Groeten, Robert/ De Oudelandse Hof
———————————————————————————————————————————————————————————–
Onze Stagiaire Klaudia kreeg een ontzettend lief briefje toegestopt van een bewoonster:
Beste Klaudia,
Dank je wel dat je mijn nagels zo goed gedaan hebt. Ik ben zeer tevreden over je manicure! Ik wens je voor je toekomst veel succes met je eigen salon. Je klanten zullen vast blij met je zijn.
Groetjes van je (nieuwe klant) 22-06-2021
————————————————————————————————————————————————————————-
Goedemorgen Natasja, Woensdag 30 september 2020
Wij krijgen van een dochter van een bewoner te horen dat haar moeder zo blij was en honderduit vertelde over de fijne
behandeling die ze van jullie gehad had!
Dus dat compliment wilden wij jullie natuurlijk niet onthouden.
|
|
|
———————————————————————————————————————————————————————————–
Goedemorgen Natasja, 3 augustus 2020
In het kader van ‘Lekker Zomeren in de Zonneburcht’ hebben wij bezoek gehad van de Beautybus.
Er werden gezichtsbehandelingen en manicures aan de deelnemers gegeven.
Het werd een echte verwendag voor onze deelnemers, de dames van de Beautybus hebben hen echt in de watten gelegd.
We waren verrast door de warmte en genegenheid die jullie meebrengen.
We zijn jullie zeer dankbaar hiervoor en hopelijk tot volgend jaar.
Groetjes,
Heleen en Josine
Argos Vertrouwd & Zeker
Pluswonen Zonneburcht
———————————————————————————————————————————————————————————–
Mooie ervaringen in zorginstellingen
donderdag 18 jun 2020 stukje in de krant van GrootVlaardingen
Natasja heeft een eigen bedrijf waarbij zij zorginstellingen bezoekt en bewoners verwent met een uiterlijke verzorging. Die kan bestaan uit schoonheidsbehandelingen en manicure. Natasja: “Door het persoonlijke contact maken we, samen met bewoners en de activiteitenbegeleiders, veel mee. Leuk, gezellige, grappige en ontroerende momenten. Natuurlijk houden we ons bezig met de uiterlijke verzorging, maar door de aandacht die de bewoners van ons krijgen werken wij ook aan de schoonheid van binnen. Een luisterend oor kan echt wonderen verrichten. De bewoners hebben al veel meegemaakt en hebben ons altijd wel iets te vertellen. Bij onze BeautyBus streven we ernaar dat iedere bewoner weet dat hij ertoe doet.”
De BeautyBus komt inmiddels bij 30 woonzorglocaties, bij sommige zelfs vanaf het begin in 2015. Natasja: “De eerste dag dat ik met de BeautyBus mee mocht draaien, zal ik niet snel vergeten. In de auto op weg naar huis heb ik eerst op de parkeerplaats een uur lang zitten nagenieten. De lieve communicatie naar de bewoners toe en bovenal de reacties van de bewoners. Een lach op hun gezicht die je nooit vergeet. De dankbaarheid die zij uitstralen is fantastisch. Iedere bewoner brengt zijn of haar dankbaarheid op een eigen unieke manier tot uitdrukking. Door woorden, door een glimlach, door een pak koekjes, door 10 keer dank je wel te zeggen, door voluit te knikken.” Vanaf de eerste dag wist zij dat de BeautyBus iets heel waardevols betekent voor de bewoners. In deze tijd van corona is het boekje een mooi en troostrijk werkstuk. De vriendschap tussen de hoogbejaarde Lily Touwen en Natasja ontstond spontaan toen ze elkaar ergens ontmoetten. Lily is in Vlaardingen een bekende poëet. Uiteraard is er één in het boekje opgenomen: ‘Zij kijken peinzend uit het raam/ Hun oude ogen vol verlangen/ Naar nieuwe blosjes op hun wangen/ Naar zachte handen, heel bekwaam’. Daarmee trof zij de sfeer die verzorgers laten ontstaan. Stagiaire Samia: “Het leuke aan schoonheidsbehandelingen is dat de bewoners het altijd fijn vinden. Ze zijn daarna blij en ontspannen.” Esmee Buitelaar loopt ook stage bij de BeautyBus: “Regelmatig vragen de bewoners wanneer de BeautyBusdames weer langs zullen komen.”
———————————————————————————————————————————————————————————-
Reactie van Jolanda Vogel, Rivas, Dag voor de ouderen, Sporthal Wielewaal, 29 september 2016
Het was een top dag afgelopen donderdag, ook een top team, mijn complimenten.
Inderdaad er zijn veel behandelingen verzorgt, en dat met veel plezier en enthousiasme, dat was zowel bij het team als bij de deelnemers te zien.
———————————————————————————————————————————————————————————-
Reactie van Chantal Boere, Zomerfeest week juni 2016 Blije Borgh Hendrik Ido Ambacht
als positief ervaren:
- de benaderingswijze van de dames t.o.v. de bewoners
- de flexibiliteit van de dames van de Beauty Bus (planning loopt altijd anders dan anders)
- het helpen en terugbrengen van de bewoners
- de omgang van jullie naar mensen met beperkingen en ernstige / vreemde ziektebeelden
- de uitstraling van de “salon”
- de ontspanning welke tijdens sommige behandelingen werd bereikt bij bewoners met spierspasmen of ernstige verkrampingen
- het resultaat van een onthaard oud gezichtje
- het resultaat van zachte handen
- de reacties van de bewoners
als minder positief ervaren:
x, geen bevindingen
—————————————————————————————————————————————————————————-
Reactie van Adrie van Herwijnen, Parkhuis, 45 jarig jubileum
In 1 woord geweldig!
Bewoners hebben genoten en de sfeer was relaxed, de meisjes waren ontzettend lief en professioneel.
Hartelijk bedankt!
Groet Adrie
Met vriendelijke groet,
A (Adrie) van Herwijnen
Activiteiten Begeleiding Polderhuis
——————————————————————————————————————————————————————————
Reactie Lindsay Thorn, Laurens, locatie Sint Petrus april 2016
Wat hebben de bewoners genoten vanmorgen van de Beauty bus!!
Fijn dat het toch door is gegaan.
Zeker voor herhaling vatbaar!!
Fijn weekend,
Met vriendelijke groet,
Lindsay Torn
Activiteiten Begeleider
——————————————————————————————————————————————————————————–
Reactie van Florence, locatie De Mantel, december 2015
Het was een geslaagde dag. De mensen die ik gesproken heb zijn allemaal tevreden. Ik heb zelfs al weer twee inschrijvingen voor 16 december. Kortom een geslaagde dag. Volgens mij zijn er geen dingen die veranderd moeten worden. Misschien heeft Celine nog dingen, dan hoor ik het wel. Hier zijn alle bewoners al weer ingelicht en kunnen zich weer bij mij aanmelden dus afwachten maar.
Met vriendelijke groet,
Laura de Vogel
———————————————————————————————————————————-
Reactie Alice Verdoorn, Parkhuis,
Wij hebben jullie bezoek als zeer prettig ervaren. Onze cliënten hebben genoten van jullie aandacht.
Wel was er wat onduidelijkheid over waar het was, de begeleiding en bewoners dachten echt dat ze een bus in moesten. Voor mij was het wel duidelijk natuurlijk maar ik kan begrijpen dat het voor mensen een beetje verwarrend over komt.
Verder vonden wij het een geslaagde ochtend,
Bedankt namens alle vrouwelijke cliënten.
Vrg alice verdoorn
Met vriendelijke groet,
(Dijckhuis)
———————————————————————————————————————————————————————————-
De BeautyBus is heel goed gegaan. De bewoners hebben er echt van genoten. Het was echt een positieve ervaring.
Met vriendelijke groeten,
Franca Rietveld
Met vriendelijke groet,
F (Franca) Rietveld
Activiteiten Begeleiding Merwehuis